سایت خدماتی و هنری نایت اسکینابزار های وبلاگ نویسینمایشگر تاریخ به صورت فارسی
Consecration of the review of computer games
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Consecration of the review of computer games

 

چشمان خود را برای دیدن انبوهی از خشونت، خون، اعضای قطع‌شده، دل‌وروده، ستون فقراتی ازجادرآمده، بدن‌هایی از وسط نصف شده، جمجمه‌های خردشده، چشم‌هایی از حدقه بیرون زده، قلب‌هایی از سینه درآمده و سرهای بریده‌شده آماده کنید. از اولین روزی که سبک Fighting به دنیای گیم معرفی شد بازی‌های بسیار زیادی در این عرصه سعی در رقابت و پیشی گرفتن از یکدیگر داشتند و عناوینی با سبک و سیاق مخصوص شرقی همچون Tekken و Street Fighters جای پای خود را در این ژانر محکم کردند؛ اما این تا وقتی بود که هنوز گیمر ها با بازی‌ای به نام Mortal Kombat آشنا نشده بودند. بازی‌ای که یک‌تنه به رقابت با تمامی رقیبان خود در این سبک پرداخت و تک‌تک آن‌ها را کنار زد و با هر نسخه برگ برنده‌ی جدیدی رو می‌کرد. این سری از اولین نسخه‌ی خود به خشونت بی‌حدوحصر خود معروف شد که رسانه‌ها و منتقدین سعی در کوبیدن این خودپرداخت و محکوم کردن آن داشتند؛ اما زور هیچ‌کدامشان به سیل طرفداران و دوستداران این خودپرداخت نرسید و پا پس کشیدند و از آن لحظه تا به حالا این خشونت چاشنی این سری و بخشی جدایی‌ناپذیر از آن شده است. اما برای این نسخه باید این‌گونه بگوییم که اگر تمامی خشونت‌ها و حرکات مخصوص بازی اعم از Fatality و Brutality و X ray و حتی Babalityهای موجود در تمــــــــــــــــــام سری‌های عرضه‌شده تا قبل از این نسخه را کنار هم بگذاریم، تمام آن‌ها با خشونت این نسخه برابری می‌کند. یعنی یکی در برابر همه. نسخه‌ای که عطش طرفدارانش به خون و خونریزی را برطرف کرد و نشان داد که هیچ‌وقت ایده‌های جدیدشان به پایان نمی‌رسد و درست زمانی که فکر می‌کنید دیگر سورپرایزی نمانده، سازندگان با نوآوری‌های خود مجدداً انگشت‌به‌دهانتان می‌کنند. Mortal Kombat یک نماد برای بازی‌های ویدئویی، عضوی ثابت در ژانر فایتینگ و سقفی برای حد آخر خشونت در بازی‌های ویدئویی هست.

ادامه مطلب...

[ یادداشت ثابت - چهارشنبه 94/6/5 ] [ 5:24 عصر ] [ Navid Najafi ]

نظر

چند سالی است که اصطلاح فرانچایز سالیانه در دنیای بازی های رایانه ای باب شده است و علت آن نیز عرضه ی سالیانه ی عناوین بزرگی است که خود به تنهایی با سودی که به دست می آورند، می توانند بودجه ی یک شرکت بازیسازی را تامین کنند اما مسئله کمی پیچیده تر است زیرا این عناوین سالیانه دارای اصالت اولیه ی خود نیستند و روز به روز ضعیف تر می شوند و انتقادات بیشتری بر آن ها وارد می شود. در حال حاضر دو کمپانی بزرگ صنعت بازی های رایانه ای یعنی Activision و Ubisoft به عرضه ی سالیانه ی عناوین بزرگ خود یعنی Call of Duty و Assassin"s Creed روی آورده اند که البته Activision سابقه ی طولانی تری در این زمینه دارد زیرا از سال 2003 تا کنون به طور سالیانه یک نسخه از سری Call of Duty عرضه می شود.


اوضاع در ابتدا برای این سری بازی ها به طرز خارق العاده ی مناسب بود. نسخه های اول و دوم با فروش های خیره کننده و همچنین جلب نظر منتقدان و مخاطبان توانستند نام این سری بازی ها را بر سر زبان ها بیندازند اما نسخه ی سوم دارای یک افت محسوس شد. Activision شاید در یکی از جنجالی تصمیمات تاریخ خود تصمیم گرفت که بازی را به زمان مدرن بیاورد. به این ترتیب سری Modern Warfare متولد شد و نسخه های اول و دوم آن انقلابی در سبک شوتر اول شخص پدید آورد. پیشرفتی که این دو عنوان در سبک شوتر اول شخص ایجاد کردند باعث شده تا اکنون و در زمان حال نیز هنوز عده ی کثیری اعتقاد داشته باشند که هیچ عنوانی نمی تواند به جذابیت آن دو نسخه دست یابد. جاه طلبی های Activision بیشتر نیز شد و این شرکت در یک تصمیم جنجالی دیگر بازی را در نسخه ی Black Ops 2 به آینده برد و انتظار داشت نتیجه ای همچون MW2 حاصل شود ولی این عنوان باعث شد تا سری Call of Duty در سراشیبی سقوط حرکت کند. سال گذشته نیز عنوان ضعیف تری به نام Ghosts منتشر شد و مورد هجمه و انتقاد های بسیاری در جنبه های مختلف قرار گرفت و عملا باعث شد تا باقی ماندن Call of Duty در صف برترین های دنیای بازی های رایانه ای، به تاری مو وابسته باشد. در حالی که همه فکر می کردند که Activision به این سری استراحتی بدهد تا ایده های جدیدی برای نجات این سری از پرتگاه به کار ببرد، در کمال تعجب و بهت همگان Call of Duty : Advanced Warfare معرفی شد. در ابتدا تصور می شد که این عنوان نیز ادامه ای بر سیر نزولی این سری باشد اما یک نکته ی مهم درباره ی این عنوان وجود داشت و آن این بود که استودیو Sledgehammer Games به عنوان استودیو سازنده ی بازی حضور داشت و این بدان معنی بود که سرانجام ساخت این فرانچایز از جا به جایی بین دو استودیو Infinity Ward و Treyarch خارج شده و یک استودیو جدید وظیفه ی ساخت بازی را بر عهده دارد. از سوی دیگر این عنوان اولین نسخه ی این سری بود که 3 سال برای ساخت آن زمان صرف شده بود و همه ی این موارد باعث شد تا امید ها به این نسخه بسیار بیشتر شود. نمایش های جذاب بازی و همچنین حضور یکی از برترین بازیگران هالیوودی یعنی کوین اسپیسی در نقش یکی از کاراکتر های اصلی بازی نیز تاکیدی بر این نکته بود که Advanced Warfare می تواند این سری را به اوج بازگرداند. سرانجام بازی در 4 نوامبر عرضه شد و نقد ها و
نمرات بالای بازی گواهی این نکته بود که Activision به خوبی این سری را از خطر سقوط نجات داده است و حال می تواند به آینده ی آن امیدوار باشد.

 

 

نام : Call of Duty : Advanced Warfare

سازنده : Sledgehammer Games

ناشر : Activision

سبک : First-person shooter

پلتفرم ها : PS3، Xbox 360، PS4، Xbox One، PC

تاریخ انتشار : 4 نوامبر 2014 ( 13 آبان 1393)

 

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 94/6/2 ] [ 3:40 عصر ] [ Navid Najafi ]

نظر

پس از سالها که فرنچایز محبوب و باریشه ی Need For Speed به خاطر اشتباهات EA در دست انداز افتاده بود به نظر می رسد در چند سال اخیر این فرنچایز که هرساله منتشر میشود به ثبات نسبی رسیده باشد اما با فرار از ریشه ها! مشکل من هم دقیقا با ریبوت Most Wanted که پارسال منتشر شد همین مسئله بود که علی رغم اینکه بازی خوبی بود با هیچ متر و معیاری یک NFS نبود. امسال سال خاصی برای NFS محسوب میشود چراکه برای اولین بار استدیوی تازه تاسیس Ghost games که اصلا برای ساخت NFS تاسیس شده است سکان هدایت این فرنچایز را به عهده گرفته است. انتظار میرفت امسال با یک تجربه ی متفاوت با طعم شیرین نوستالژی سری NFS را تجربه کنیم اما حضور پر رنگ کرایتریون در پروسه ی ساخت بازی خیلی زود باعث رنگ باختن این انتظارات شد . در ادامه ی نقد به نقد و بررسی دستپخت Ghost games با انجین فراست بایت 3 خواهیم پرداخت.

نام: Need for Speed: Rivals

سازنده: Ghost Games ( با همکاری: Criterion Games)

ناشر : EA GAMES

تاریخ انتشار میلادی: 15 نوامبر 2013

تاریخ انتشار شمسی: 24 آبان ماه 1392

پلتفرم ها: Microsoft Windows,Xbox One,Xbox 360,PS4,PS3

سبک : رانندگی

حالت بازی: تک نفره/چند نفره آنلاین

موتور گرافیکی : Frostbite 3

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 94/6/1 ] [ 11:7 عصر ] [ Navid Najafi ]

نظر

<< مطالب جدیدتر ::

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه